Ensimmäisen Himoshoppaajani luin alkuperäiskielellä ostettuani sen Helsinki-Vantaalta matkalukemiseksi lennolle Wieniin toukokuussa 2009. Jäin heti koukkuun ja olen sen jälkeen lukenut kaikki Himoshoppaajat, loput tosin suomennettuina. Rebecka Brandon (os. Bloomwood) on aivan ihastuttavan, vihastuttavan rakastettava tyyppi. Löydän Beckystä itseni, sillä minäkin olen joskus piilottanut laskuni ja ajatellut että niin ne katoavat ja lakkaavat kiusaamasta minua. Minäkin olen vältellyt pankinjohtajan tai ulosottomiehen puheluita. Minäkin olen piilotellut ostoksiani puolisoltani. Becky ostaa Vuittonia, Vera Wangia ja Pradaa; minä ostelen Henkkaa ja Maukkaa, Guessia ja Indiskaa. Tunnen empatiaa Rebeckaa kohtaan myös siksi, että meitä yhdistää samanlainen toiveikkuus. Minäkin tulen vielä jonain päivänä mahtumaan niihin Dieselin farkkuihin -jotka sain halvalla- joiden vyötärömitta on 27 tuumaa. 

Sophie Kinsella Confessions of a Shopaholic  Dell 1995

 


Sophie Kinsella Himosoppaaja vierailla mailla WSOY 2000

 
 

Sophie Kinsella Himoshoppaajan ratkaiseva askel WSOY 2012
 
 

Sophie Kinsella Himoshoppaajan sisko WSOY 2005
 
 

Sophie Kinsella Himoshoppaajan vauva WSOY 2011
 
 

Sophie Kinsella Minishoppaaja WSOY 2010